3 Temmuz 2012 Salı

Evleneceğim Güzellik Manifestosu

Open your heart, i'm coming home. 


Öncelikle sosyal paylaşım platformunda ara ara yazdıklarımdan bahsedip bir kaç şirinlik segisi yapacağız ardından yeni, içimden gelenlere geçeceğim.


Evleneceğim güzellik, karnıbahar yapmayı iyi bil tamam, öptüm görüşürüz.

Evleneceğim güzellik, lahana dolması yapmayı iyi bil tamam, öptüm görüşürüz.

Evleneceğim güzellik, kabak çiçeği dolması yapmayı iyi bil tamam, öptüm görüşürüz.

Çokça midesine düşkün biri olduğumu düşünüyorsanız, açıklamamı okumalısınız.
( Karnıbahar’ı iyi yapabilen kişi yürekte aşkı ömretmeyi bilir .
Lahana dolması’nı iyi yapabilen kişi , 
sevenlerin birbirilerinden haberli habersiz yaşadıkları zamanların acısını hasretle sarılarak bitirebilir.
Kabak çiçeği dolması’nı yapabilen kişi ise: Sabah’ın güzelliği ile gelen bahardır ömrüme.
Ben hayattan sadece 2 dolma bi bahar istiyorum. )

Evleneceğim güzellik, hardallı salata yapmasını iyi biliyorum. Öptüm, görüşürüz.
 
Evleneceğim güzellik, karidesi taze taze haşlamasını, temizlemesini
(Hem Antik Yunan soslusunu hem de güvecini) yapmasını iyi biliyorum.
 Ama hardallı salatayla ikisini beraber aynı gecede yapmam. 
Dostlarıma 18. senemizde nasip oldu. 
Biz'e de öylesi olur artık. 
Öptüm, görüşürüz.

Evleneceğim güzellik, yoğurtlu semizotunun en şahanesini yapmayı iyi bil tamam, öptüm görüşürüz.

Evleneceğim güzellik, canım midye dolma istediğinde''Ama onları çok sağlıksız ortamda yapılıyorlar, vazgeçelim şu alışkanlığımızdan yada alışkanlğından'' demek yerine''Bugün Biralarımızı Enginar dolmasıyla yemeyi deneyelim mi?'' gibi etkin, şaşırtıcı, keşfedici çözümlerle gelelim birbirimize tamam. Öptüm,görüşürüz

Evleneceğim güzellik, kendi ellerimle hazırladığım meyveli yoğurdu (böğürtlenli şeftalili falan) kullanmadığım elimle yemeye çalışarak diğer lobumu çalıştırmaya çalışırken üzerime döküyor olabilirim çokça, çocukluğumu anımsamak istiyor da olabilirim. Ve fakat; durum böyleyken 'Neden hep üzerine döküyorsun?' gibi içimdeki çocuğu küstüren davranışlarda bulunmayalım birbirimize olur mu? Öptüm, görüşürüz.


Evleneceğim güzellik, Birbirimize uzanırken kitapta okuyabiliriz, dinleyebiliriz de dünyamıza dair diğer sesten şahane kelimeleri ama yanyana kitap gibi sessiz kalıpta birbirimizi okuduğumuz zamanlarımızı, geleceğe dair özlemliyorum ben. Bunu bilelim de yaşayalım tamam.
Öptüm,görüşürüz


Bunların hepsi şekerlemeler. 
Ben karşımda hayata meydan okumuş bir kişilik isterim.
Hayatla uyumunu bulmuş bir "Benlik" isterim.
Benim istediğim de nedir ki.
Benim ne istediğimi umursamayan, kendi istediği için "Öyle" olan. 
Öylesini bile bilemediğim.
Bilmediğim bir Doğa isterim.

Şu an kiminle konuştuğumu bilmediğim.
Bu şahanenin,
 dengenin, 
hayatın imzası olduğunu isterim.

Ben kimim ki senin yanında
Sen kimsin ki benim yanımda
İnsan ne ki diğer insanın yanında
Meta mı ideayı doğurur, İdea mı metayı ?
Ne ki bunlar birbirilerinin yanında.

70-80 senelik bir ömürde meselelerimize, 
kavgalalarımıza, 
davamıza, 
bu dünyadan ardımıza baktığımızda
 kaz adımlarımızdan başka neyimiz kalacak.
Sen var gel sen ol. 
Ben varayım geleyim ben.
Ben Sen olmana sebep olayım, 
Sen Ben olmama hanımeli. 
Birbirimizin özgürlüğü olalım. 
Var mı ötesi.

Yalnızlıklarımızı damıtıp bu yaşamdan bir kenara bırakalım.
Onlar bir kenarda sevişsinler.
Biz başka kenarda uyuyalım. 
Dünyamızda gerçekten salt varolamayan "Özgürlük" halini 
bir çift duvar, 
bir çift eldiven, 
bir erguvan,
 bir reyhan, 
bir de dolma kalemle aşalım.

Meseleler, 
okunacaklar, 
dinlenecekler, 
gezilecekler, 
özlenecekler, 
anılacaklar, 
renklenicekler, 
falanlar filanlar topladım ben çokça işte.

Bir de yaşanılası bir meslek, 
bir yaşam filtresi algı, 
Çok değerli Dostlar 
benim sermayem 
Budur.

Dost'un yoksa, meselen yoksa,
 yanıma gelme.
Dostu olmayanın, meselesi olmayanın
 sevdiği de olamaz.


 İçimden geldiği gibi yazdım.
İlk defa böylesine dağınık bir yazı yazdım.
Toparlayacağım bunu.

Bıraktım dağınık kaldı.
E biraz da dağınıklığım toparlanacak zaten gelince.

Eşlerinin kaleminden ünlü şairler 

Biket İlhan: Attila'nın mırıldandığını duyduğumda dikkati dağılmasın diye ortada görünmez, çalışma odama kapanırdım. 20 yıllık beraberliğimiz boyunca da bunu yaşadım. Çünkü şiirlerini kendi kendine söyleyerek yazardı. Hiç bitmedi o mırıltılar.

 
 Zühal Tekkanat: Cemal Süreya'nın, tanığı olduğum kadarıyla şiir notları, rakam yazmaları, uykusu hep yarım yarımdı. Sayfaların üzerini yazar çizer, uyurken kalkıp notlar alırdı. Sürekli ayaktaydı.



Hadi, eyvallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eyüp kardeşim ve yürek sızısı

Uzun zamandır blogumda yazmıyorum. Ne düzenlemesine, ne imlasına ne de tasarımlarına dikkat ettiğim bir yazı olacak bu. Beni çok etkileyen ...